کنفرانس بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب پایان یافت

کنفرانس بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب پایان یافت.

کنفرانس بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب یکشنبه سوم بهمن با صدور بیانیه ای در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شهر مقدس قم پایان یافت.

در کنفرانس بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت در قم موضوع اعتدال و عقلانیت در آموزه های دینی ، اندیشه و عمل اندیشمندان اسلام ، گفتگوهای فرهنگی و مقابله با افراط گرایی بررسی شد .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت:  در این کنفرانس که با حضور اندیشمندان و متفکران فرهنگی جهان اسلام از گشورهای لبنان ، بحرین ، تونس ، عمان ، سوریه ، کویت ، الجزایر ،عراق ، اردن و ایران طی دو روز برگزار شد شرکت کنندگان دیدگاههای خود را در چهار کمیسیون تخصصی درباره اعتدال و عقلانیت در آموزه های دینی ، اندیشه و عمل اندیشمندان اسلام ، گفتگوهای فرهنگی و مقابله با افراط گرایی مطرح و راهکارهای تقویت مشترکات فرهنگی و یافتن راه حل برای چالش های موجود به ویژه مبارزه با افراط گرایی در جهان اسلام را بررسی کردند .
شرکت کنندگان دراین کنفرانس در پایان با صدور بیانیه ای هشت بندی برضرورت استمرار و تقویت گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در موضوعات مشترک و ایجاد یکپارچگی و حدت در مقابله با چالش ها و تهدیدات تاکید کردند .
در این بیانیه همچنین برتشکیل مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب و نیز انتشار یافته های علمی آن در نشریه علمی اختصاصی و فضای مجازی تاکید شد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
Leave A Reply

Your email address will not be published.